Easy taping methode

Onze therapeuten zijn geschoold in de easy taping methode. U heeft vast al eens sporters op tv gezien met gekleurd tape op hun lichaam. Er zijn verschillende methodes bij dit soort tape, wij gebruiken de easy taping methode. De tape zorgt voor een versteviging van de gewrichten, pijnvermindering, verdrijft overtollig vocht bij zwelling en geeft betere sturing van bewegingen. Hierdoor bevordert de tape het herstel bij onder andere blessures en pijnklachten.

Ter ondersteuning van de reguliere fysiotherapie, zijn onze therapeuten geschoold in het tapen volgens de easy tape methode. Deze vorm van tapen zorgt voor een versteviging van gewichten, pijnvermindering en het verdrijven van overtollig vocht bij een zwelling. Ook geeft deze vorm van tapen een beter sturing van bewegingen. Het tapen heeft dus een ondersteunende werking bij blessures en pijnklachten.

Hoe werkt Easy taping?

In het lichaam is alles aan elkaar verbonden. De verschillende onderdelen in het lichaam zijn verbonden door middel van bindweefsel, ook wel fascia genoemd. Door deze verbindingen is het mogelijk om de dieper gelegen lagen te beïnvloeden door middel van de tape.

Als de tape met wat rek op de huid wordt aangebracht, gaat dit krimpen als het op de huid komt. Hierdoor worden de verschillende huidlagen opgetild wat de druk doet afnemen. Dit heeft als resultaat dat de pijn verminderd, de doorbloeding verbetert , vergroten van mobiliteit, vergroten van stabiliteit, afname van spierspanning en uiteindelijk een sneller herstel.

Deze vorm van therapie wordt enkel als aanvulling op de reguliere therapie gebruikt. Het tapen is effectief bij pijnklachten, instabiliteit van gewrichten, bewegingsbeperkingen, vocht/oedeem en littekenweefsel.

De tape is vrij dun, waardoor je niet door hebt dat je tape op je huid hebt. Ook is de tape lucht en vocht doorlatend, de huid kan dus gewoon ademen. Ook kan er gewoon gedoucht worden met de tape.